راهکار امام صادق(علیه السلام)برای درمان فرد متمایل به ابنه بودن

سوال

پرسش

نسخه ی امام صادق برای درمان همجنسگرایی:

«زنده زنده پوست کوهان شتر را بکن و تا داغ است روی آن بنشین! »

#پاسخ:

روایتی که معاند به آن استناد کرده است ، نقل ذیل از کتاب شریف کافی است که مطابق آن ، عمر بن یزید روایت می کند ؛

« نزد امام ششم علیه السّلام بودم و در بر ایشان مردى بود و به آن حضرت گفت: قربانت: من بچه‏ ها را دوست دارم، امام ع فرمود: با آنها چه کنى؟ گفت به پشتم سوار کنم، امام دست بر پیشانى خود نهاد و رو برگرداند از او و آن مرد گریست، و امام نگاه مهربانى به او نمود و فرمود ؛

« چون به شهر خود رفتى یک شتر فربه بخر، و سخت زانوهایش را ببند، و تیغ بکش و بر کوهانش بزن که پوستش پاره شود و تا گرم است بر آن بنشین.

عمر گفت: آن مرد گفت به شهرم آمدم و شترى خریدم و آن را بستم و شمشیر بر کوهانش زدم و پوستش شکافت و گرماگرم بر آن نشستم و از من به پشت شتر ،  چیزى مانند خزنده ای ( مانند قورباغه یا مارمولک ) ، که از آن کوچکتر بود افتاد و دردم آرام شد »

« کُنْتُ عِنْدَ أَبِی عَبْدِ اللَّهِ ع وَ عِنْدَهُ رَجُلٌ فَقَالَ لَهُ جُعِلْتُ فِدَاکَ إِنِّی أُحِبُّ الصِّبْیَانَ فَقَالَ لَهُ أَبُو عَبْدِ اللَّهِ ع فَتَصْنَعُ مَا ذَا قَالَ أَحْمِلُهُمْ عَلَى ظَهْرِی فَوَضَعَ أَبُو عَبْدِ اللَّهِ ع یَدَهُ عَلَى جَبْهَتِهِ وَ وَلَّى وَجْهَهُ عَنْهُ فَبَکَى الرَّجُلُ فَنَظَرَ إِلَیْهِ أَبُو عَبْدِ اللَّهِ ع کَأَنَّهُ رَحِمَهُ فَقَالَ إِذَا أَتَیْتَ بَلَدَکَ فَاشْتَرِ جَزُوراً سَمِیناً وَ اعْقِلْهُ عِقَالًا شَدِیداً وَ خُذِ السَّیْفَ فَاضْرِبِ السَّنَامَ ضَرْبَهً تَقْشِرُ عَنْهُ الْجِلْدَهَ وَ اجْلِسْ عَلَیْهِ بِحَرَارَتِهِ فَقَالَ عُمَرُ فَقَالَ الرَّجُلُ فَأَتَیْتُ بَلَدِی فَاشْتَرَیْتُ جَزُوراً فَعَقَلْتُهُ عِقَالًا شَدِیداً وَ أَخَذْتُ السَّیْفَ فَضَرَبْتُ بِهِ السَّنَامَ ضَرْبَهً وَ قَشَرْتُ عَنْهُ الْجِلْدَ وَ جَلَسْتُ عَلَیْهِ بِحَرَارَتِهِ فَسَقَطَ مِنِّی عَلَى ظَهْرِ الْبَعِیرِ شِبْهُ الْوَزَغِ أَصْغَرُ مِنَ الْوَزَغِ وَ سَکَنَ مَا بِی. »

الکافی ج ۵ ص ۵۵۰

این روایت سند محکمی ندارد و در سند آن تعبیر « عده من اصحابنا » وجود دارد که معلوم نیست آنان چه کسانی اند ، لذا سند روایت از نظر رجالی عنوان « مجهول » را به خود می گیرد ، چنان که علامه مجلسی ، متذکر این نکته می شود ؛

مراه العقول ج ۲۰ ص ۳۹۸

مطابق این روایت ، خزنده ای به مقعد فرد سوال کننده نفوذ کرده بود و به واسطه آن ، تمایل به مفعول واقع شدن در او ایجاد شده بود ، امام ع از این جریان مطلع بود و  با راهکاری که ارائه داد ، این مشکل سوال کننده را برطرف کردند و آن خزنده از او خارج شد ، این روایت بیان کننده یکی از کرامات امام صادق ع است ، که با علم غیب الهی از مشکل سوال کننده و روش حل آن مطلع بود ، لذا برخی از علما ، این روایت را در باب معجزات امام صادق ع بیان کرده اند ؛

مدینه معاجز الائمه الاثنی عشر ، ج ۶ ص ۸

ممکن است برخی بخواهند از این روایت ، حکمی عام برای درمان کسانی که متمایل به مفعول واقع شدن هستند ، استنباط کنند ، در حالی که ظاهر روایت گواه بر آن است که حکم مذکور اختصاص به فرد سوال کننده داشته است ، یعنی امام ع با علم غیب ،  از مشکل او مطلع بود و راهکار مذکور را داد تا خزنده ای که در او نفوذ کرده بود ، خارج شود و مشکلش برطرف شود ، بنابراین نمی توان حکم عامی از این روایت استنباط کرد .

در ذیل بیان شیخ صدوق را توضیح داده ایم که روایات طبی ما ، گاها مطابق با طبع و وضعیت سوال کنندگان و اطلاع امام ع از احوال آنها صادر شده است ، و به کار گیری آن برای دیگران ، مشکل است ؛

https://b2n.ir/h28591

در حال بررسی 1
کارشناس2 1 سال 1 پاسخ 1079 دیده شده -1

پاسخ ( ۱ )

  1. سلام علیکم و خسته نباشید ان شاء الله . همجنس‌گرایی با ابنه فرق دارد ،

    در بیماری ابنه ، فرد صرفا میل جنسی دارد و یا ..او برای مفعول شدن تحریک می شود .

    اما در همجنس‌گرایی فرد نسبت به همجنسش گرایش عاطفی دارد و مادامی که با جنسی پرهیز از گناهان جنسی ، به ابنه دچار نشود همینگونه است .

    ابنه با تحریک و مفعول شدن حتمی ؛ و دیدن فیلم های مبتذل یا کثرت گناه در خیال‌پردازی با همجنس موجب جذب ویا حتی کسب آن می شود .

ارسال یک پاسخ